نحوه تبلیغ رایگان کسب و کار

نه روش برای تبلیغ رایگان کسب و کار - 1

در این مقاله از مدیرنو؛ به نحوه تبلیغ رایگان کسب و کار می‌پردازیم. تبلیغات کسب و کار می‌تواند بسیار گران قیمت باشد و صرف چنین هزینه‌های هنگفتی در آغاز کسب‌وکار می‌تواند خارج از توان و سرمایه‌ی در دسترس شما باشد. اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید تبلیغ کسب و کار خود را به‌صورت رایگان انجام دهید.

نیازی نیست یک صفحه تبلیغاتی تمام‌رنگی در روزنامه‌ی یا بنرهای تبلیغی در سایت های پرطرفدار و یا از تبلیغات محیطی پر هزینه استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

با چند شیوه بازاریابی زیرکانه اما کاربردی می‌توانید به خوبی خود را به دیگران نشان داده و افراد را با کسب‌وکار خود آشنا کنید. هرچند به ظاهر این روشها، تبلیغ رایگان کسب و کار معرفی می شوند، اما باید توجه داشته باشید که؛ نیاز به ساز و کارهایی دارند که رایگان نیستند.

 

نحوه تبلیغ رایگان کسب و کار

  1. مطمئن شوید که وب سایت شما در بردارنده جزئیات کسب‌وکارتان باشد.
  2. وبلاگ نویسی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهید.
  3. هرچند ماه یک بار از مصاحبه های مطبوعاتی و ریپورتاژ آگهی ها استفاده کنید.
  4. از بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش خود بهره بگیرید.
  5. تولید ویدیوهای تشریحی محصولات یا خدماتتان و ویدیوهای آموزشی را در برنامه قرار دهید.
  6. کسب‌وکارتان را در سایت های نیازمندی استان محل فعالیت خود ثبت کنید.
  7. فعالیت در شبکه های اجتماعی یک ضرورت است.
  8. موقعیت فیزیکی خود را در گوگل ثبت کنید.
  9. برای ارتباط با پارتنرهای کاری برنامه ریزی کنید.

 

در ادامه به تشریح ۹ ایده ساده برای یادگیری نحوه تبلیغ رایگان کسب و کار شما در منطقه‌ای که کسب‌وکار کوچک شما در آنجا مستقر است ارائه‌شده:

۱- داشتن وبسایت کامل

مطمئن شوید که وب سایت شما در بردارنده جزئیات کسب‌وکارتان باشد.

چه هدف شما جذب مشتریان محلی باشد و چه تبلیغات کسب و کار در سطح کشور، وب سایت شما باید به‌طور کامل و به‌وضوح کسب‌وکارتان را شرح دهد. از طرفی باید پیدا کردن شما از طریق کلیدواژه ها آسان بوده و جذاب نیز باشد.

در هنگام ساخت و یا بازسازی وب سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تا چه حدی بر هدف موردنظر شما متمرکز است؟
  • کیفیت متون به‌کاررفته در وب سایتتان را بالا ببرید.
  • میزان سهولت استفاده از وب سایت برای دیگران را بسنجید.
  • تا چه حدی نشان‌دهنده و منعکس کننده برند شرکت شما است؟
  • میزان بهینه بودن موتور جستجوی وب سایت (کلیدواژه ها)
  • استفاده و یکپارچه سازی شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت دسترسی برای کاربران موبایلی

 

۲- وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار دهید.

بسیار مهم است که یک وبلاگ را نیز در کنار وب سایت خود داشته باشید زیرا این کار شانس دیده شدن برند شمارا افزایش داده و در بالا آمدن وب سایت شما در موتورهای جستجو نیز مؤثر است. شما می‌توانید کلمات کلیدی و عبارات مورداستفاده در وب سایت خود را در پست‌های وبلاگ نیز بکار ببرید. توجه داشته باشید که هر از چند گاهی مطالب جدید و باکیفیت در وب سایت خود قرار دهید.

وبلاگ نویسی به‌نوعی باعث تعامل بین شما و مخاطبانتان می‌شود. آنها می‌توانند با گذاشتن کامنت و اظهار نظر در زیر پست‌هایتان با شما ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید که حتماً گزینه‌ای برای به اشتراک گذاری مطالب در تمام پست‌های وبلاگتان اضافه کرده باشید تا خوانندگان بتوانند به‌راحتی این مطالب را به اشتراک بگذارند. از این طریق افراد بیشتری با شما و کسب‌وکارتان آشنا می شوند.

نحوه تبلیغ رایگان کسب و کار

۳) انجام مصاحبه های مطبوعاتی

هرچند ماه یک بار مصاحبه مطبوعاتی انجام دهید.

بسیار مهم هست که با روزنامه ها و خبرگذاری های محلی در ارتباط باشید و مصاحبه‌ها، اخبار و مطالبی را در مورد خودتان و کسب‌وکارتان در اختیار آنها قرار دهید. حتی با صرف هزینه، چنین ابزاری همچنان جز راهکارهای تبلیغ رایگان کسب و کار به شمار می رود. این مطالب می‌تواند در مورد هر چیزی باشد از استخدام کارکنان جدید گرفته تا جذب مشتریان جدید.

نیازی نیست که این مطالب و اخبار مهم باشند، فقط کافی است که وجود شما در بین سایر کسب‌وکارهای محلی موجود احساس شود.

اگر بتوانید با سردبیر و روزنامه نگاران رابطه خوبی برقرار کنید به نشر مطالب شما کمک فراوانی خواهد کرد. می‌توانید اطمینان یابید که این مطالب حتماً خوانده می‌شوند.

برای هدفمند کردن آگهی خود “چگونه آگهی‌های تبلیغاتی جذابی داشته باشیم” را مطالعه فرمایید.

 

۴) استفاده از بازاریابی ایمیلی

از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود استفاده کنید.

این روش سریع و مؤثر بوده و طراحی آن نیز آسان میباشد. شما همچنین می‌توانید از نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی برای تسریع در ارسال ایمیلها و رشد کسب و کار خود استفاده کنید. با تحلیل واکنش مخاطبین واعمال تغییرات لازم می‌توانید با گذشت زمان فروش خود را نیز افزایش دهید. برای بهره‌گیری کامل از بازاریابی ایمیلی، باید پایگاه داده خود را به‌طور منظم به‌روز کرده و آن را گسترش دهید. سعی کنید مردم را تشویق کنید که در وب سایت شما ثبت نام کنند و حتی اطلاعات مشتریان حضوری خود را نیز ثبت کنید.

 

۵) استفاده از ویدیوها برای بازاریابی

YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است، بنابراین منطقی است که کانال YouTube مجموعه خود را ایجاد کرده و از تاکتیک‌های بازاریابی ویدیویی اثبات شده، مانند محتوای ویدیویی سبک «چگونه» و ویدیوهای “پاسخ به سوالات” استفاده کنید. به صورت موازی اکانت آپارات خود را نیز ایجاد کرده و ویدیوهای خود را در هر دو سایت بارگذاری کنید.

بعد از ضبط ویدیوها:

  • آن را در هر دو کانال یوتیوب و آپارات خود منتشر کنید.
  • کد ویدیو را در وب سایت خود در صفحات مرتبط ثبت کنید.
  • برای ویدیوهای خود زیرنویس محتوای گفته شده را قرار دهید.
  • از محتوای ویدیو در وبلاگ خود استفاده کرده تا موتورهای جستجو بتوانند مطلب شما را پیدا کنند.

 

۶) ثبت کسب و کار

کسب‌وکار خود را در سایت های استانی محبوب ثبت کنید.

جلب کردن مشتریان برای پیدا کردن شما بسیار مهم است، و یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان کسب‌وکارهای محلی را به صورت آنلاین پیدا کرد، افزودن شرکت آنها به فهرست‌های برتر کسب‌وکار در سایت های نیازمندی محلی است.

می توانید لیست جامعی از سایت های رایگان را از طریق گوگل پیدا کنید.

 

۷) در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شناخت مخاطبان هدف از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه کمک میکند تا از ابزارهای مناسبی استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین راه ها و ابزارها برای شناخت و جلب توجه مخاطبان استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط و مناسب است. فعالیت در شبکه های اجتماعی با توجه به استقبال زیاد مخاطبین در تمام دنیا، باعث شده تا این ابزار در عین رایگان بودن از گردش مالی بالایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه فعالیت در شبکه های را یکی از ابزارهای تبلیغ رایگان کسب و کار بر شمردیم، اما فعالیت بلندمدت و حرفه ای در این فضا نیازمند تخصص و نیروی کار زبده است.

به خاطر داشته باشید که؛ فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی حتی با هزینه های جانبی، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

چون خروجی شبکه های اجتماعی برای کسب‌وکار هایی که به طور حرفه ای در حال فعالیت در این فضا هستند، آنچنان چشمگیر است که جذابیت این فضا را صد چندان می کند.

 

 

۸) ثبت نام خود در Google

 Google Places، راهی برای تأیید موقعیت فیزیکی کسب‌وکار شما در نقشه های Google است.

Google Places یک شماره پین ​​را از طریق آدرس دقیق کسب‌وکار شما ارسال می‌کند، و تا زمانی که شخصی این شماره پین ​​را در فهرست شما وارد کند، به این معنی است که شما تأیید شده‌اید و می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید.

مزیت ثبت در گوگل شامل شانس بیشتر برای ظاهر شدن در جستجوهای محلی Google و فرصتی برای دریافت نظرات مشتریان شما هستند که سپس به عنوان رتبه بندی ستاره دار در نتایج جستجوی شما نشان داده می شوند.

بهترین نکته در مورد ثبت مکان در گوگل اینست که کاملا رایگان است. میتوانید برای تسریع در روند ثبت مکان فعالیتتان، از تأیید فوری از طریق ارسال کد به تلفن همراهتان استفاده کنید.

 

۹) برنامه ریزی برای ارتباط با پارتنرهای کاری

پارتنر به کسب‌وکاری گفته می شود که فعال در صنعت شماست و محصول مشترک و مشابه با شما را ارائه نمی دهد.

به عنوان مثال: اگه شما در حوزه تولید پنجره های دو جداره فعال باشید، شرکتهای پارتنر شما می توانند آسانسوری ها، تولید کنندگان دربهای ضد سرقت و ساختمانی، مجموعه های کاشی و سرامیک و غیره باشند.

تعامل با پارتنرها با توجه به سهولت در جذب مشتریان آنها و به اشتراک گذاری مشتریان غیرمشترک می تواند یکی از راههای به شدت کاربردی در تبلیغات کسب و کار باشد. این نکته را نیز فراموش نکنید که؛ انتخاب پارتنر باید با وسواس هرچه تمام تر انجام شود، چراکه معرفی مشتریان به آنها و عدم رضایت مشتریان از خدمات و محصولات آنها می تواند برای شما هم اثر منفی داشته باشد.

 

کلام آخر

همانطور که گفته شد نحوه استفاده از این ابزارها برای تبلیغ کسب و کار شما به صورت رایگان در ابتدای مسیر کارساز است. در ادامه برای اثربخشی بیشتر و با توجه به مشغولیات کاریتان، تبلیغات کسب و کار میتواند به صورت درون سازمانی یا برون سپاری راهبری شود. نکته مهم کیفیت اجرای این ابزارها و استمرار دراستفاده از آنهاست که باید تمام تلاشتان را برای به نتیجه رسیدن، خرج کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: برداشتی از talented ladies club و تالیف هیئت تحریره مدیرنو

پیشنهاد مطالعه:

 

کلیدواژه ها: تبلیغات کسب و کار , نحوه تبلیغ کسب و کار

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…