پیام لوگوهای معروف

لوگوهای معروف چه پیام های پنهانی دارند؟

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به تحلیل لوگوهای معروف دنیا و اینکه چه پیام ‌های پنهانی دارند می‌پردازیم. داستان لوگوهای معروف جهان چیست ؟ برای محصولات موجود در بازار صدها شرکت تولیدکننده وجود دارد و در چنین رقابت انبوهی، ایجاد شخصیت متمایز برای یک برند، بسیار دشوار است. برای ایجاد یک هویت بصری از برند، داشتن لوگو یکی از پیش‌نیازهای اولیه است.

اگه مدیر یک کسب و کار هستید و علاقه‌مندید برای مجموعه‌تان لوگو داشته باشید، بهتر است با داستان لوگوهای معروف جهان و دنیا آشنا شده و پیام‌ های پنهان آنها را کشف کنید.

 

داستان لوگوهای معروف جهان چیست ؟

در تحلیل لوگوهای معروف آنچه که در نگاه اول به لوگوهای معتبر دیده می شود، یک طرح خلاقانه است. اما در اغلب آنها نکات و ظرافت‌های پنهانی وجود دارد که در ابتدا دیده نمی شود.

داستان لوگوهای معروف دنیا که در ادامه خواهید دید:

  1. مرسدس بنز (Mercedes Benz)
  2. تویوتا (Toyota)
  3. اپل (Apple)
  4. سامسونگ (Samsung)
  5. ال جی (LG)
  6. آمازون (Amazon)
  7. آدیداس (Adidas)
  8. فورد (Ford)
  9. اچ پی (HP)
  10. فایرفاکس (Firefox)
  11. والمارت ( Walmart)
  12. باسکین رابینز (Baskin Robbins)
  13. FedEx

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۱- مرسدس بنز

ستاره سه پر برند مرسدس بنز ساده و صریح نشان دهنده تسلط بر آسمان، زمین و دریاست که به این معناست که می‌توانند برای هر قسمت محصولی تولید کنند و آنجا را به تسخیر خود درآورند.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۲-تویوتا

لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شامل سه بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حدومرز تویوتا را ترسیم می‌کند به طوری‌که پیشرفت تکنولوژی، مشتری و سازنده‌اش را دربرمی‌گیرد.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۳- اپل

از جمله تحلیل لوگوهای معروف دنیا می توان به تحلیل لوگوی شرکت اپل اشاره کرد. راب جانوف طراح لوگو اپل داستان طراحی آن را اینگونه تعریف می کند: من قصد داشتم یک سیب طراحی کنم و برای اینکه فقط شبیه سیب باشد نه هیچ میوه ی دیگری، کاری را با آن کردم که با سیب می کنند؛ به اندازه ی یک گاز از آن برداشتم. بی‌شک لوگوی اپل یکی از شناخته‌ شده‌ترین لوگوهای معروف در جهان است که در همه محصولات این شرکت دیده می‌شود. این ایده جایگزین ایده استفاده از تصویر نیوتن شد. این لوگوی معروف نشان‌دهنده گسترش دانش است که از طریق استفاده از کامپیوترها محقق می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: بازاریابی اپل و ۱۰ درس کاربردی آن

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۴- سامسونگ

سامسونگ یک شرکت کره‌ ایست. در زبان کره‌ای، کلمه “سامسونگ” به سه ستاره اشاره دارد. بنیان‌گذار سامسونگ تمایل داشت که برند اش همیشه در بازار حضور داشته باشد، مانند ستارگان آسمان. این لوگو همچنین نشان‌دهنده قدرت است. بیضی آبی رنگ در این لوگو  در اطراف اسم سامسونگ نشان دهنده فضا و ستارگان که نمادی از جهان پیرامون ماست. طراحان رنگ آبی را به عنوان رنگ پس زمینه انتخاب کردند زیرا رنگ آبی یک رنگ شرکتی است و نشان دهنده اطمینان ،ثبات و مسئولیت است.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۵- ال جی

برند LG در سراسر جهان شناخته شده و اکثر مردم آن را می‌شناسند اما شاید خیلی‌ها متوجه صورتی که از حروف  L و G ایجاد می شود، نشوند. L نماد بین و G بقیه صورت را تشکیل می‌دهد. این لوگو به برند، ظاهری انسانی داده و آن را جذاب‌تر و قابل‌دسترس تر می‌کند. چهره لبخند در لوگوی LG مخفی شده است و حروف “ال‌جی” با شعار “زندگی خوب” مطابقت دارد.

آمازون amazon

۶- آمازون

لوگوی آمازون نشان‌دهنده قدرت این برند در ارائه طیف وسیعی از محصولات است. فلشی که از حرف A  تا Z کشیده شده نماد ارائه تمامی محصولات موردنیاز افراد است. همچنین این خط با انحنای خود تداعی کننده‌ی لبخند بوده و حس رضایتمندی مشتریان را نمایش می‌دهد.

آمازون که در ابتدا کار خود را با فروش کتاب آغاز کرده بود، اکنون یکی از عمده‌فروشان بزرگ جهان محسوب می‌شود که در فروشگاه خود تنوع فروش فوق‌العاده‌ای از محصولات دارد.

پیشنهاد مطالعه: ۴ درس کلیدی از جف بزوس ، مدیرعامل شرکت آمازون

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۷- آدیداس

آدیداس تولیدکننده معروف لوازم و کفش ورزشی می باشد. سه خط موجود در لوگو، نماد کوه بوده و نشانگر چالش‌ها و موانعیست که ورزشکاران بر آنها غلبه می‌کنند. از طرفی این سه خط به عقیده‌ی بسیاری نشان دهنده کیفیت، انعطاف پذیری، تسلط و نفوذ در بازار، اعتدال و توازن ورزشکار است.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۸- فورد

فورد این نوشتار کلاسیک لوگوی خود را از سال ۱۹۰۷ ارائه کرد، ولی ۲۰ سال طول کشید تا نماد بیضی آبی‌رنگ به‌صورت کامل شکل بگیرد. بیضی بودن لوگو فورد نشان دهنده‌ی اطمینان و مقرون‌ به‌صرفه بودن میباشد. اولین شرکت تولیدکننده خودرو، نام مؤسس خود را در لوگو اش برای همیشه به همراه دارد. از طرفی بیضی موجود در لوگو شامل امضای معروف هنری فورد است که نشان دهنده شناخت، سنت و سبک می باشد که همیشه برای شرکت فورد مهم بوده است.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۹- اچ پی

HP نام شرکت بزرگ سازنده محصولات و خدمات الکترونیکی در آمریکاست. در لوگوی hp از نام خانوادگی بنیان‌گذاران آن یعنی Hewlett و Packard استفاده‌ شده. رنگ آبی این لوگو نشان‌دهنده برتری و رنگ سفید نمایان گر ظرافت و زیبایی برند است. دنباله داشتن حروف  H و P هم نشان دهنده نوآوری هستند.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۱۰- فایرفاکس

لوگوی فایرفاکس نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های این مرورگر است. آتش به شکل روباه فراگرفتن جهان را نشان داده و همچنین به‌ سرعت بالا اشاره می‌کند و قهرمانی را نشان می دهد که با سرعت و قدرت تمام می‌جنگد و در شعله‌های آتش می‌افتد و سعی در نشان دادن قدرت و سرعت دارد.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۱۱- والمارت

شرکت والمارت یک شرکت خرده‌فروشی آمریکایی میباشد. این شرکت دارای بزرگ‌ترین شبکه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف‌دار هایپرمارکت و مواد غذاییست. وال مارت بیش از ۱۱ هزار شعبه در ۲۸ کشوردارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت دنیا ازنظر درآمد شناخته‌شده.

لوگو والمارت نماد جرقه، الهام بخشی و ایده‌های سام والتون مؤسس این برند است. لوگو والمارت دارای معانی دیگری هم است که به شکل، رنگ و فونت لوگو مرتبط می باشد. شکل والمارت به حامی محیط زیست بودن والمارت اشاره دارد. ترکیب رنگ زرد و آبی تعهد نسبت به کیفیت را نشان می‌دهد. فونت استفاده‌ شده با حروف کوچک نشان‌دهنده سادگی و شفافیت است.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

۱۲- باسکین رابینز

باسکین رابینز، شرکت تولیدکننده بستنی به خاطر داشتن انواع طعم‌ها در بستنی معروف است. این شرکت ۳۱ طعم مختلف بستنی تولید می‌کند که عدد ۳۱ در لوگو این شرکت و بین حروف B و  R پنهان‌ شده است. این لوگو سرگرمی و شادی را منعکس کرده و به احساس شما در حین و بعد از خوردن بستنی اشاره دارد.

داستان و تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان

FedEx -۱۳

FedEx (حمل و نقل فدرال اکسپرس)، شرکت چند ملیتی آمریکایی بوده که فعال در زمینه‌ی خدمات پستی است. لوگوی شرکت FedEx یکی از مشهورترین لوگوهاست. این لوگو فلشی پنهان بین حروف E و X  دارد که نشان‌دهنده خدمات سریع و با دقت است.

 

کلام آخر 

لوگوها عناصری گرافیکی و نگارشی هسند که همواره برای شناختن و هویت بخشیدن به یک شرکت و محصول تولید شده توسط آن مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در نشان دادن کیفیت محصولات و شرکت نقش به سزایی دارند.

تحلیل لوگوهای معروف دنیا و جهان در برخی مواقع دشوار خواهد بود زیرا طراحی آرم شرکت ها، بسیار پیچیده و تحلیل برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و برخی پرمفهوم و مبهم هستند! اما هر یک از آنها معنی و مفهوم خاص خود را دارد که تنها با دانستن داستانشان می توان به آن پی برد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

کلیدواژه ها: تحلیل لوگوهای معروف , داستان لوگوهای معروف , لوگوهای معروف دنیا , لوگوهای معروف جهان

منبع: مدیرنو

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…