سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین کسب و کار

سوالات مهم درباره تبلیغات آنلاین کسب و کار

 

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه تبلیغات آنلاین چیست و چگونه تبلیغات اینترنتی کسب و کار انجام دهیم می پردازیم. همچنین و به سؤالات مهم درباره تبلیغات آنلاین می‌پردازیم. امروزه تبلیغات آنلاین به یکی از ضروریات کسب و کار ها برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان فروش تبدیل شده است. کمپین های تبلیغاتی که متمرکز بر رادیو و تلویزیون و تبلیغات چاپی بوده‌اند، کمرنگ‌تر شده و جای خود را به فضای مجازی و اینترنت داده‌اند.

 

چگونه تبلیغات اینترنتی کسب و کار انجام دهم؟

اگر شما هم در فکر تبلیغات آنلاین برای کسب و کار خودتان هستید، حتماً سؤالات زیر را با دقت پاسخ دهید.

۱- مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

به چه کسانی کالاها یا خدماتتان را می‌فروشید؟ آیا محصولات شما به گروه سنی یا جنسیت خاصی مربوط می‌شود؟ در یک مکان به‌خصوص کالایتان را ارائه می‌کنید یا قابلیت فروش در همه مناطق جغرافیایی را دارید؟ حتماً در برنامه بازاریابی و تبلیغاتی این فاکتورها را مدنظر قرار دهید چون بدون بررسی این پارامترها درک درستی از مشتریان هدف مصرف کنندگان علاقه‌مند به محصولاتتان نداشته و سرمایه و تلاشتان هدر خواهد شد.

 

۲- مشتریان هدف شما در چه فعالیت‌های آنلاینی شرکت دارند؟

بعد از شناخت مشتریان هدفتان، باید بدانید که این گروه زمانی که آنلاین‌اند وقتشان را در کدام شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند و به کدام نوع وب سایت ها توجه بیشتری دارند. به‌دقت آنها را زیر نظر بگیرید که به دنبال چه محصولاتی هستند و چقدر از رقبایتان خرید می‌کنند. بعدازاین مرحله می‌توانید تبلیغات شما را به‌طور هدفمند درجاهایی متمرکز کنید که مشتریان علاقه بیشتری به آن دارند.

برای انجام تبلیغات می توانید از مشاوره تبلیغات و برندینگ مدیرنو استفاده کنید.

۳- کدام‌یک از رسانه‌های اجتماعی برای شما مناسب‌ترند؟

همان‌طور که در سایر مقالات موجود در سایت به آن اشاره‌کرده‌ایم، این روزها رسانه‌های اجتماعی رشد چشمگیری داشته و به فضایی برای تعامل و ارتباط متقابل با مشتریان تبدیل‌شده‌اند. اما بین این‌همه رسانه کدام را باید برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید؟ نکته کلیدی که در این مورد باید توجه کنید اینست که شبکه اجتماعی انتخابی‌تان باید کاملاً سازگار و هماهنگ با نوع فعالیت شما باشد.

 

۴- آیا مشتریان می‌توانند شمارا در اینترنت بیابند؟

وقتی مشتریان به دنبال محصولات یا خدماتتان هستند می‌توانند به وب سایت شما برسند؟ سایتتان برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟ برای یافتن کسب و کار شما چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟ اگر این اطلاعات را ندارید حتماً همین حالا آن‌ها پیدا کنید. اگر مشتریان نتوانند شمارا در اینترنت پیدا کنند، فعالیت‌های آنلاینتان هیچ سودی ندارد.

اگر مشتریان نتوانند شمارا در اینترنت پیدا کنند، فعالیت‌های آنلاینتان هیچ سودی ندارد.

 

۵- چه برنامه هایی برای بازاریابی موبایلی طرح نموده‌اید؟

کاربران زیادی از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند و این یعنی این‌که جمعیت زیادی آماده خرید از طریق موبایل‌هایشان هستند. برای این افراد چه برنامه‌ای دارید؟ مشتریان به‌ندرت بر تبلیغات موبایلی کلیک می‌کنند اما همیشه به دنبال محتوای مفید و مؤثر می‌گردند پس این مورد را هم در تبلیغات اینترنتی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 

۶- چه چیزی شمارا به‌یادماندنی می‌کند؟

چه چیزی شرکت شمارا در ذهن مردم ماندگار می‌کند؟ لوگو، شعار، رنگ سازمانی‌تان یا هرچیزی که با آن شناخته می‌شوید را در کمپین تبلیغاتی‌تان به‌طور موثری استفاده کنید. وقتی مشتریان شمارا پیدا کنند چه از طریق وب سایت یا از طریق تبلیغات همان تصویری را که از شرکتتان دارند، مجسم می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: روانشناسی رنگ ها در کسب و کار

 

۷- چه کسی می تواند به شما کمک کند؟

براساس نوع کسب و کارشما، می توانید از متخصصین وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا پیامتان را به درستی به مشتریان هدفتان برسانید. ممکن است شما به خاطر مشغله های کاری یا نداشتن تجربه نتوانید بر فعالیت های آنلاین نظارت کنید اما کارشناسانی هستند که می توانند این کار را برایتان انجام دهند.

 

۹- اگر تبلیغات آنلاین موثر واقع شود چه اطلاعاتی کسب می کنید؟

مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین اینست که اطلاعات زیادی برای شما فراهم می کند: شما به آسانی متوجه می شوید که چند نفر بر تبلیغتان کلیک کرده اند، این افراد از چه منبعی به وب سایت شما وارد شده اند و اینکه چه خریدی از سایتتان انجام داده اند. با تبلیغات اینترنتی کسب و کار به آسانی حضورتان را به دیگران نشان خواهید داد. قبل از صرف هرگونه زمان و هزینه ابتدا از خود این سوالات را بپرسید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: staples و مدیرنو

کلیدواژه ها: تبلیغات آنلاین چیست, تبلیغات اینترنتی کسب و کار

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…