۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن و جذب مشتری

۷ ترفند روانشناسی برای ورود به ذهن و جذب مشتری

در این مقاله از مدیرنو، به ترفند های فروشندگی و جذب مشتری می‌پردازیم. ۷ ترفند روانشناسی ورود به ذهن و جذب مشتری را ذکر خواهیم کرد. رفتار انسان‌ها خیلی از هم متفاوت نیست. به همین دلیل است که بازاریابان از روانشناسی به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به مشتریان، ایجاد وفاداری و سرانجام برای فروش استفاده می‌کنند.

درواقع برای مشاهده کاربرد روانشناسی جذب مشتری تمام کاری که باید انجام دهید اینست که به تبلیغات چاپی، تلویزیونی و حتی تبلیغات بیلبوردی توجه کنید. شواهد استفاده از روانشناسی در این نوع تبلیغات را به‌سرعت خواهید دید!

بازاریاب‌ها به دلیل کاربردی بودن روانشناسی در ورود به ذهن مشتری از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از این تکنیک‌ها در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده نمایید.

ترفندهای روانشناسی جذب مشتری

تعدادی ترفند روانشناختی وجود دارد که کسب و کارها می‌توانند برای جذب مشتری از آنها استفاده کنند. یکی از روش های رایج ارائه تخفیف یا فروش ویژه است. چنین ابزاری احساس فوریت ایجاد کرده و افراد را تشویق می‌کند تا قبل از انقضای بازه تعریف شده، خرید کنند. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند از رنگ‌ها، موسیقی و سایر اشکال بازاریابی برای ایجاد فضایی جذاب استفاده کنند. ایجاد یک تجربه مثبت برای مشتری یکی دیگر از راه های مهم برای جذب مشتریان و بازگرداندن آنهاست. این به معنای ارائه خدمات عالی به مشتریان، داشتن کارکنان آگاه و اطمینان از تمیز و منظم بودن فضای فیزیکی سازمان است.

در نهایت، کسب‌وکارها باید با ارائه برنامه‌های وفاداری و پاداش، بر ایجاد مشتریان تکراری تمرکز کنند.

 

۷ ترفند روانشناسی ورود به ذهن و جذب مشتری

  1. به آنها هدیه دهید.
  2. با قرار دادن یک عکس جذاب در پروفایلتان در مشتری اعتماد ایجاد کنید.
  3. به مشتری انتخاب‌های زیادی ندهید.
  4. در کارتان ماهر شوید.
  5. در مشتری احساسات و هیجان ایجاد کنید.
  6. حضور منظم داشته باشید.
  7. کاری کنید که کاربران شبکه‌های اجتماعی احساس تعلق کنند.

روانشناسی جذب مشتری ، ترفند های فروشندگی

ترفند های فروشندگی و جذب مشتری

کشف ترفند های مناسب فروشندگی در روانشناسی جذب مشتری تمام چیزیست که نیاز دارید. در ادامه، به ۷ ترفند جلب مشتری اشاره‌شده است:

۱- به مشتری هدیه بدهید

به مخاطبین خود هدیه دهید، با این کار آنها حسی از جبران کردن خواهند داشت. کمی بیندیشید. اگر به شما هدیه‌ای داده شود، آیا دو مورد زیر در ابتدا به ذهن شما نمی‌رسند؟

  1. از طرف مقابل تشکر کنید.
  2. برای جبران آن کاری انجام دهید.

نیازی نیست هدیه‌ای که می‌دهید عجیب و یا گران قیمت باشد. در اینجا به چند هدیه جذاب اشاره می‌کنیم که استفاده از آن آسان بوده و مخاطبین را تشویق می‌کند تا با ما به‌گونه‌ای دیگر رفتار کنند:

  • ارائه تخفیف در سفارش اول که در ازای آن افراد مشترک ایمیل شما گردند.
  • ۱۴ روز اضافی در استفاده از تخفیف در ازای پسندیدن و به اشتراک گذاری مطالب منتشرشده.
  • یک هدیه ارزان قیمت که در سفارش مشتری گنجانده‌شده است.
  • یک کتاب الکترونیکی رایگان برای زمان‌بندی تماس با آنها به جهت یادآوری فروش.
  • دسترسی به محتوا از طریق ایمیل قبل از انتشار آن محتوا در شبکه‌های اجتماعی در ازای پیوستن به لیست مشترکین شما.

 

۲- جلب اعتماد مشتری

با قرار دادن یک عکس جذاب در پروفایل در مشتری اعتماد ایجاد کنید.

اعتمادسازی یکی دیگر از ترفند های روانشناسی جذب مشتری است و به نظر می‌رسد اهمیت زیادی داشته باشد. اکنون شما متوجه شده‌اید که داشتن یک عکس جذاب در پروفایل مهم است اما آیا می‌دانید آن عکس شامل چه چیزهایی می‌شود؟ عموماً افراد جذب چهره‌های خندان می‌شوند تا چهره‌های عبوس و جدی، و همچنین پس زمینه‌ای را ترجیح می‌دهند که کمی تیره‌تر باشد.

 

۳- ندادن انتخاب‌های زیاد

یکی دیگر از ترفند های فروشندگی اینست که به مشتری انتخاب‌های زیادی ندهید.

اگر به افراد انتخاب‌های زیادی بدهید در آن غرق می‌شوند. تصمیم گیری یک فرایند استرس‌زا بوده و می‌تواند بر حالت فرد تأثیر منفی بگذارد؛ نتیجه ممکن است این‌طور شود که مشتری بالقوه شما قبل از خرید، از آن دست بکشد. در عوض، موارد محدودی به مشتریان پیشنهاد دهید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن تنها پیشنهاد یک گزینه، بهترین کار باشد.

 

۴- در کارتان ماهر شوید

قبل از اینکه مشتریان خریدی انجام دهند، به دنبال نظرات و توصیه‌های افرادی می‌روند که به آنها اعتماد دارند.

ماهر بودن در کار ممکن است به این معنی باشد که به وب سایت‌های مختلف رفته و نظرات افراد را درباره محصولات یا خدمات همسان بخوانند؛ همچنین ممکن است به وب سایت مشتریان رفته و مقالات یا مطالعات صورت گرفته را جستجو کنند.

یکی دیگر از ترفند های روانشناسی جذب مشتری اینست که مخاطبین، شمارا در صنعتتان حرفه‌ای بدانند. می‌توانید این کار را با انتشار محتواهایی انجام داده که شمارا در موقعیتتان به‌عنوان یک حرفه‌ای نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: بازاریابی اینفلوئنسری چیست؟

 

۵-ایجاد احساسات و هیجان در مشتری

اگر وارد شبکه‌های اجتماعی شوید حداقل یک ویدئو یا محتوا خواهید دید که به اعماق ذهن شما نفوذ کرده و یا باعث می‌شود به چیزی مشتاق شوید. به‌این‌علت است که محتوای ملموس و احساسی، تأثیرگذار بوده، ذهن را درگیر کرده و افراد این‌گونه محتواها را می‌پسندند و به اشتراک می‌گذارند.

 

۶- حضور منظم داشته باشید

آشنایی با مخاطبین موجب می‌شود جذاب‌تر و قابل اعتمادتر شوید.

فیلم “Rudy” به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌ها شناخته‌شده است. رودی یک مرد جوانی بود که آرزوی بازی فوتبال در تیم Notre Dame را داشت. متأسفانه او مناسب بازی در فوتبال دانشگاه نبود، اما او به تلاش ادامه داد. در بازی‌ها مختلف شرکت می‌کرد، در تمرین‌ها حضور داشت و درنهایت توجه و احترام مربیان و بازیکنان را به‌دست آورد و در تیم دانشگاه قرار داده شد.

رودی در ابتدا فقط حضور داشت، سپس دیگران با او آشنا شده و مورد احترام واقع شد. شما نیز می‌توانید با مخاطبینتان به‌طور مشابه رفتار کنید و بر اساس یک نظم روتین، محتوای غنی تولید کنید.

 

۷- کاری کنید که کاربران شبکه‌های اجتماعی احساس تعلق کنند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی ایجاد ارتباط است.

هدف شما باید ایجاد حلقه‌ی آنلاین اجتماعی بوده که شامل انواع پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود. از این طریق افراد را مشتاق کرده بخشی از حلقه شما باشند و پس از حضور آنها، باید حس ارزش را القاء کنید.

این کار می‌تواند با قدم‌های ساده شروع شود مثل ارسال پیام تشکر در زمانی که شخصی شمارا در فیسبوک یا تویتر دنبال می‌کند. همچنین می‌توانید یک قدم فراتر رفته، افرادی که در صفحه‌ی شما فعال هستند را مشخص کرده و مطالب آنها را بپسندید و یا به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها وفاداری برند را افزایش می‌دهد بلکه دیگران شمارا به‌عنوان نماینده برندتان خواهند شناخت.

با استفاده از ترفند های روانشناسی جذب مشتری می‌توانید نامتان را در ذهن مشتری‌ها و خریداران ثبت کرده و بر روی تصمیم خرید آنها تأثیرگذار باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

پیشنهاد مطالعه:

 

منابع: allbusiness ، businesswomanweb ، هیئت تحریریه مدیرنو

برچسب ها: روانشناسی جذب مشتری , روانشناسی فروشندگی , ترفند های فروشندگی , ترفند های جذب مشتری , ترفند های جلب مشتری ، روانشناسی ذهن مشتری ، ورود به ذهن مشتری

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…