چگونه با جلب توجه مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

چگونه با جلب توجه مشتریان مشتری بیشتری جذب کنیم؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به راهها و روش های جلب توجه مشتری می پردازیم. میخواهید بدانید جلب نظر مشتری به چه صورت است؟ شاید شما هم این جمله را بارها از افراد مختلف به‌ویژه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاهی شنیده باشید. “عقل مردم در چشمشان است”. خریداران، کسب‌وکارها و کالاهایی را برای رفع نیازها و خواسته‌هایشان انتخاب می‌کنند که ازنظر شکل ظاهری به آنها احساس مفید بودن بدهد.

حال با توجه به این موضوع، کسب‌وکارها می‌توانند یکسری اقدامات و فعالیت‌هایی را در راستای تحریک، ترغیب و جلب‌توجه انجام دهند. در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

بیشتر بدانید: چگونه اعتماد مشتری را جلب و حفظ نماییم؟

 راهها و روش های جلب توجه مشتری

۱٫ فروش بدون سود

یکی از جذاب‌ترین و تحریک‌کننده‌ترین کارهایی که یک کسب‌وکار می‌تواند انجام دهد، ارائه یک کالای خاص باقیمت تمام‌شده به مشتریان هدف است.

نکته مهم در استفاده از این روش، انتخاب کالای درست، معرفی و اطلاع‌رسانی به مشتریان هدف با استفاده از رسانه‌های متنوع در زمان و مکان درست است. این کار باعث جلب نظر مشتری برای خرید می‌شود. البته کسب‌وکارها باید برای حفظ مشتری و فروش کالاهای دیگر خود به این دسته از مشتریان برنامه ویژه‌ای داشته باشند. سعی کنند در کنار فروش کالای بدون سود خود، کالاهای دیگر خود را هم به مشتری با استفاده از تکنیک‌های فروش و تعامل حداکثری با مشتری به فروش برسانند.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید شما یک بستنی‌فروشی دارید. می‌توانید نوع خاصی از بستنی‌ها را که مشتریان هدف هم آن را می‌شناسند باقیمت تمام‌شده به آنها ارائه دهید. ولی در کنار این خرید پیشنهادهای فروش تکمیلی، مثل خرید بستنی کیلویی یا یک نوع بستنی دیگر را به آنها بدهید.

همچنین باید تعامل خود را با مشتری پس از خرید هم حفظ کنید. با برنامه‌ریزی منظم، همواره جلوی چشم و ذهن مشتری باشید. با اینکار مشتریان به خرید بستنی‌های بیشتر از شما و معرفی شما به دوستان و آشنایانشان تحریک شوند.

در مقاله “۳ وظیفه فروشندگان در شرایط سخت اقتصادی” از مدیرنو، در مورد اقدامات موثری که در این شرایط اقتصادی باید توسط نیروهای فروش انجام گیرد، پرداخته ایم.

 

۲٫ بازاریابی ویدئویی

هرروز که می‌گذرد، ما انسان‌ها با دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و مجازی، به میزان بیشتری به دیدن ویدیو ترغیب می‌شویم. روزانه ویدیوهای مختلفی را از رسانه‌های مختلف می‌بینیم. حال با توجه به این موضوع، کسب‌وکارها می‌توانند با یک برنامه منسجم و از طریق ویدیو، کسب‌وکار، کالاها و خدمات خود را به مشتریان هدف معرفی کنند. با پخش ویدیوها و بازاریابی ویدئویی در فضای مجازی، به دیده شدن هرچه بیشتر کسب‌وکار و کالای خود کمک کنند.

کسب‌وکارها باید در استفاده از ویدیو، نکات مختلفی را جهت بهره‌وری بیشتر به‌کار بگیرند. آن نکات شامل کیفیت بالا، زمان ویدیو، زمان ارسال ویدیو در رسانه، انتخاب نوع رسانه جهت نشر ویدیو و مواردی این‌چنینی است. بازاریابی ویدئویی باعث تأثیرگذاری در مخاطب و ترغیب و تحریک او به انجام اقدامی در راستای خرید از شما می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت ویدئو مارکتینگ

 

۳٫ بازاریابی اینفلوئنسری

همکاری با اینفلوئنسر یا همان افراد تاثیرگذار.

همه ما انسان‌ها نسبت به سلایق و علایقی که داریم، همواره طرفدار گروهی از افراد می‌شویم و این افراد برای ما در زندگی بسیار باارزش می‌شوند و اگر آنها موضوعی را به زبان بیاورند ما بدون هیچ پیش‌شرطی و با اعتماد کامل آن را قبول می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: بازاریابی اینفلوئنسری

حال این فرد تأثیرگذار می‌تواند یک بازیگر سینما، یک ورزشکار و یا حتی یک فرد بسیار مهم در حوزه کاری ما باشد. امروزه به این افراد اینفلوئنسر می گویند. اینفلوئنسر باعث جلب نظر ما شده است و ما به او اعتماد و اطمینان کامل داریم. حال کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از افراد تأثیر گذار بر مخاطبین یا اینفلوئنسر ها، با برنامه‌ریزی از قبل، در زمان درست یک فرد اصلح که موردتوجه مخاطبان هدف ما و سبب جلب توجه مشتری بیشتر می شود را انتخاب کنند. از او بخواهید با شما جهت معرفی و تبلیغ یک کالای خاص همکاری نماید.

نکته مهم در استفاده از این روش، انتخاب فرد صحیح برای این کار است. همچنین رسانه انتخابی صحیح، جهت نشر این موضوع به مخاطبان و مشتریان هدف، اهمیت دارد. این فرد باعث تحریک و ترغیب آنها به خرید از ما شود.

 

به‌صورت کلی؛

از مطالب گفته‌شده این نتیجه را می‌توان گرفت که، راهها و روش های زیادی برای جلب توجه مشتری وجود دارد. این روشها شامل: فروش بدون سود، بازاریابی ویدیویی و همکاری با افراد تأثیرگذار و … است. نحوه استفاده از روشها، رسانه منتخب و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، می‌تواند باعث جلب‌توجه زیاد از این روش شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…