بهترین روش موفقیت در بازاریابی انواع فروشگاه های خرده فروشی

12 روش هوشمندانه در بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی بهترین روش موفقیت در بازاریابی انواع فروشگاه های خرده فروشی

در این مقاله مدیرنو؛ به روش های هوشمندانه در بازاریابی شرکت ها و فروشگاه های خرده فروشی میپردازیم. بهترین روش موفقیت در بازاریابی انواع شرکت ها و فروشگاه های خرده فروشی در ایرن چیست؟ اگر شما صاحب یک فروشگاه (دارای یک محل فروش و با اجناس فیزیکی و فروش کالا بر اساس حضور مشتری در محل) هستید، تلاش برای رونق دادن به بازار خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اینجا بایدها و نبایدهای مؤثر و مطرح‌شده به‌وسیله‌ی فروشندگان و بازاریابان فروشگاه‌های خرده فروشی آورده شده:

 

باید و نبایدهای بازاریابی فروشگاه های خرده فروشی

۱- اطلاعات دقیق فروشگاه خودتان را آنلاین نگه‌دارید

حتی افرادی که از فروشگاه‌های فیزیکی خرید می‌کنند، هم به اینترنت روی می‌آورند. آنها اطلاعات تماس مانند شماره‌های تماس و مسیرهای منتهی به فروشگاه را جستجو می‌کنند. مطمئن شوید که آدرس‌های فروشگاه خرده فروشی خود را در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود به‌آسانی در دسترس مشتریان گذاشته‌اید.

 

۲- کاتالوگ آنلاین

بعضی از خریداران به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند که تعداد آنها در کشورهای مختلف متفاوت است. خریداران به شکل آنلاین قیمت‌ها را مقایسه کرده و نظرات را بررسی می‌کنند. حتی اگر فروش اینترنتی هم ندارید، کاتالوگ فروشگاه خرده فروشی خود را در وب‌سایت قرار داده و برای جلب افراد علاقه‌مند به محصولات موردنظر، کلمات کلیدی مناسب بکار ببرید.

 

۳- ارائه تخفیف‌های ویژه و پکیج‌ها در خرده فروشی

اختصاص تخفیف ویژه برای جلب خریداران به فروشگاه خرده فروشی و یا الحاق یک کالای پرطرفدار با یک کالای با محبوبیت کمتر تحت عنوان یک پکیج برای ایجاد فروش، عالی است.

 

۴- ایجاد ویترین نمایش عالی

اکثر کارشناسان فروش حوزه خرده فروشی عقیده دارند که یک ویترین زیبا، گیرا و جذاب بهترین راه جهت کشاندن مشتریان و خریداران به داخل فروشگاه می‌باشد. بهترین اجناس خود را برجسته کرده و در معرض نمایش قرار دهید. نوشته‌های بزرگ نظیر ۵۰% تخفیف ویژه و یا پکیج‌ها را بکار ببرید.

سبک منحصربه‌فرد فروشگاه خودتان را بازتاب دهید. یک ویترین خسته‌کننده و بدون رنگ و لعاب مناسب، فرصت خرید آن دسته از خریدارانی که به‌طور ناگهانی و از طریق حس بینایی ترغیب به خرید می‌شوند، را از شما سلب خواهد کرد.

 

۵- میزبانی کردن از رویدادهای مختلف

سمینارها، مراسم رونمایی و نمایشگاهی و دیگر رویدادها می‌توانند بهترین فرصت برای شما جهت نمایش فروشگاه و تبلیغ فروشگاه‌های خرده فروشی باشد، چیزی که فروشگاه‌ها و غرفه‌های آنلاین از آن محروم هستند.

تلاش کنید تا با شرکت در رویدادها به‌عنوان اسپانسر، به فروش دست‌یابید. برای مثال در همایش تناسب‌اندام با اختصاص تخفیف پوشاک ورزشی می‌توانید فروش خوبی داشته باشید.

 

۶- یک تجربه‌ی خرید خوب بسازید

برای جذب و داشتن مشتریان همیشگی، باید آنها را به بازدید، ماندن و بازگشت مجدد به فروشگاه متمایل سازید. یک فروشگاه تمیز و پرسنل خوش‌اخلاق و شاد باعث می‌شود تا مشتری احساس راحتی کند و برای خرید مجدد از آن فروشگاه ترغیب شود.

 

۷- استخدام کارشناس محصول

افرادی را که شناخت بالایی نسبت به محصولات دارند را استخدام کرده و به آنها را آموزش دهید. برای مثال فروشندگان بخش رایانه و قطعات کامپیوتری باید به صحبت‌ها و نیازهای مشتریان گوش دهند و بهترین پیشنهاد را برای رفع نیاز آنها بدهند.

 

۸- ایجاد فضای آرام

برای مثال در این حوزه کتاب‌فروشی ها برای رقابت با آمازون با ایجاد فضای کتاب‌خوانی و سرو قهوه (برخی اوقات رایگان) علاقه‌مندان را برای ماندن و بازدید بیشتر و درنهایت ترغیب شدن به خرید تشویق کردند.

 

۹- ایجاد فضای خودمانی و آشنا

علاوه بر پرسنل خوش‌برخورد، کارکنانی که با مشتریان همیشگی، ارتباط دائمی و صمیمی برقرار می‌کنند، می‌توانند مشتری بیشتری جذب کنند. کارکنان خودتان را تشویق کنید که از چهره‌های آشنا استقبال کنند و چنانچه حضور ذهن دارند به تجربه‌ی خرید قبلی آنها اشاره کنند.

با مشتریان حضوری ، در فضای مجازی ارتباط بگیرید.

 

۱۰- استفاده از اهرم شبکه های اجتماعی

از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ برند خودتان استفاده کنید. در نظر گرفتن بن تخفیف و یا آفر برای دنبال کنندگان شما در شبکه‌های مجازی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. به‌جای اعلام و معرفی کالای جدید، یک ویدئو از رونمایی و یا حمل‌ونقل آن به‌وسیله‌ی کارکنان ارسال کنید.

به مشتریان بگویید تصاویرشان را ارسال کنند. مقالاتی با نکات پیشرفته در خصوص اجناس و کالا و یا خدمات ارائه کنید. اولویت با درگیر کردن و تعامل با مشتری است نه فروش اجباری.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند به یک پارامتر بستگی داشته باشد. بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان که از این استراتژی آگاه‌اند، اغلب تأکید زیادی بر اهمیت دنبال کننده‌ها (فالوئر) دارند و هر کاری را برای افزایش دنبال کننده‌هایشان انجام می‌دهند.

۱۱- استفاده از برنامه‌ی وفاداری مشتری

این برنامه‌ها نه تنها برای تشویق و ترغیب به خرید مجدد مشتریان به‌وسیله تخفیف‌ها و جوایز می‌باشد، بلکه با جمع‌آوری اطلاعات آنها می‌توانید در مناسبت‌های خاص نظیر روز تولد و …با آنها تماس گرفته و یا پیامی را برای آنها ارسال شود.

 

۱۲- ارسال ایمیل هدف دار

ایمیل‌ها و خبرنامه‌هایتان را مفید و هدف‌گذاری شده طراحی کرده و آنها را به نرم‌افزار  مدیریت مشتریان متصل نمایید. تا بتوانید بر اساس عادت‌های خرید مشتریان، کمپین‌های فروش اجناس موردنظر را به آنها ارائه دهید.

برای مثال: فردی که ۶ ماه قبل پرینتر خریداری کرده ، پیامی از شما مبنی بر تعویض جوهر و …دریافت کند.

توجه داشته باشید که این نوع از فروشگاه‌ها هنوز هم ارزش و مزایای خود رادارند، برخی مزایایی که فروشگاه‌های آنلاین مجازی و موفق هم از آنها محروم هستند. چنانچه دارای یک فروشگاه و یا فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای هستید می‌توانید با در نظر گرفتن این اصول، استفاده از تکنولوژی و ایجاد یک تجربه‌ی خرید خوب برای مشتریان ، به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

منبع: business و مدیرنو

کلیدواژه ها: شرکت های خرده فروشی در ایران, بهترین خرده فروشی, آینده خرده فروشی در ایران, اندازه بازار فروشگاه های خرده فروشی ایران .

بازاریابی پیشرو

در این مقاله به ۵ قانون طلایی که در بازاریابی…

بازاریابی حرفه‌ ای

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به دانستنی‌های جالب از…

بازاریابی و فروش استارتاپ ها

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به ۹ نکته مهم…

ژئومارکتینگ یا بازاریابی مکان محور

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه ژئومارکتینگ یا بازاریابی…

سلاح پنهان بازاریابی و فروش

در این مقاله از مدیران نواندیش؛ به اینکه سلاح پنهان…